Stilte voor de storm.

Alle Nederlanders die een coronavaccin willen, kunnen begin juli minimaal éénmaal geprikt zijn, mits de verwachte leveringen doorgaan. Dat heeft corona-minister Hugo de Jonge gezegd. Nu is er weer een probleem met het AstraZeneca-vaccin, maar volgens de Jonge hoeft dit geen vertraging op te leveren.

Als dat zo is, betekent het dat het virus langzaam kan afnemen de komende 3 maanden en dat we weer overgaan naar meer vrijheden. De avondklok verdwijnt en in stapjes zal alles weer meer toegankelijk worden. Het openbare leven komt weer op gang, waaronder opening van winkels, sportscholen en de horeca.

Ben je er klaar voor?
Zijn we er wel klaar voor om weer helemaal open te gaan? Voor iedereen zal het onwennig zijn, we zullen ook nog een beetje voorzichtig zijn. Wordt er direct weer personeel aangenomen of wachten we af hoe het zal gaan? En wordt er genoeg verdiend om alle schulden weer terug te betalen?

De storm komt eraan
Ik verwacht dat het op een gegeven moment heel hard zal gaan. In 2020 hebben we 42 miljard gespaard volgens de DNB, tel daar nog eens bij op wat we dit jaar hebben gespaard, we geven immers nog steeds niets uit aan vakanties en gaan niet meer uit eten. En in mei komt het vakantiegeld weer binnen. Grofweg hebben we dus 63 miljard gespaard rond juli. Oké, het hoeft niet allemaal in een keer op, maar consumenten hebben meer dan genoeg geld, dus houd er rekening mee dat er flink besteed gaat worden. Vergelijkbaar met de roaring twenties in de periode na de Spaanse griep. Er werd gefeest, de koelkast werd uitgevonden en we gingen T-shirts dragen, het was een nieuwe tijd. We zullen geld gaan uitgeven aan alles wat we niet hebben kunnen doen, feestjes, concerten, uit eten, bioscopen, weekendjes weg. Met vakanties zullen we nog wat voorzichtiger zijn.

Zijn we er klaar voor en weet de consument of de professional dat hij bij jou moet zijn? We hebben nog een paar maanden om ons voor te bereiden en de communicatie op orde te brengen. Zo is (online) zichtbaarheid nu het belangrijkste om op het juiste moment gevonden te worden, bijvoorbeeld op sociale media en op Google. Wij hebben goede ideeën en ervaringen om je daarbij te helpen.

Blogs:

Google weet alles van je.

Google weet heel veel van ons en voor sommige …

Lees verder…

Marketing in Coronatijd.

Marketing in Coronatijd

Het zijn rare tijden. Sommige bedrijven hebben door Covid een omzetdip variërend van 10 tot 100 %. Andere bedrijven hebben het juist ongekend druk en draaien tot 30% meer omzet. Als je naar de foodsector kijkt zijn de verschillen heel duidelijk. Alles wat horeca of catering gerelateerd is draait 20 tot 100% minder omzet. Ga …

Lees verder…

Haal het meeste uit je budget.

Laatst vroeg een klant aan mij waarom ze bij ons aanzienlijk minder betaalt dan bij haar vorige reclamebureau. Ik zie vaak enorme verschillen in de bedragen die worden gevraagd voor content producten en strategie. Ik kan goed uitleggen waarom het werken met ons bureau een stuk goedkoper is. Het begint met onze in-house productie. Met …

Lees verder…

Meer weten?

Neem contact met ons op, of kom langs!