Google weet alles van je.

Vroeger had je nog meerdere zoekmachines zoals Ilse, Altavista en startpagina. Een aantal hiervan bestaan nog wel, maar al jaren is Google de belangrijkste en meest gebruikte.

Google weet heel veel van ons en voor sommige is dat bedreigend. Maar vreemd genoeg gebruiken we bewust of onbewust toch meerdere diensten van Google. Denk aan Gmail, Google maps, Streetview of YouTube. Ja, ook YouTube is van Google. Is het erg dat Google zoveel van ons weet? Ja en nee. Ik denk dat Google het zich niet kan veroorloven om data te laten lekken en waarschijnlijk zijn ze dus het allerbeste in het beschermen van data. Kijk wat er gebeurde met Facebook nadat ze gegevens van 87 miljoen gebruikers aan Cambridge Analytica verkochten. Na het lekschandaal heeft Facebook een flinke deuk opgelopen. Gebruikers gingen massaal over naar Instagram. Nu is Instagram ook van Facebook. Dus het maakt eigenlijk niet uit. In ieder geval heeft het wel geresulteerd dat Zuckerberg uitkijkt om nog een keer zo’n grote fout te maken.

Hoe werkt het?
Voor een marketeer is deze informatie natuurlijk geweldig. Je kunt heel precies targetten op je affiniteitsdoelgroepen waardoor je advertentie gezien wordt door de mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product.

On demand
Een belangrijke groep kijkt tegenwoordig on demand. Zeker jongere mensen kijken wanneer het hun uitkomt Netflix, Disney of YouTube. Ook op deze trend speelt Google in met commercials op YouTube. Korte advertenties van 6 seconden getarged op jou doelgroep die je niet kunt onderbreken en zelfs langere commercials die je eerder kunt onderbreken. Google is zo overtuigd van de targeting op jouw doelgroep dat je pas hoeft te betalen als de prospect je hele commercial afkijkt of minimaal 30 seconden heeft gekeken.

TV Commercial
Natuurlijk is er een grote groep mensen die nog televisie kijkt en voor Fastmoving consumer goods is het nog steeds een uitstekend medium. Zeker als het een product is dat in principe iedereen wel wil kopen. En ook hier kun je targetten door te kiezen voor welk programma je wilt adverteren. Maar je budget moet wel substantieel groter zijn.

Wil je van gedachten wisselen en zien wat wij allemaal al van jou weten maak dan een afspraak voor een kop koffie.

Blogs:

Haal het meeste uit je budget.

Laatst vroeg een klant aan mij waarom ze bij ons aanzienlijk minder betaalt dan bij haar vorige reclamebureau. Ik zie vaak enorme verschillen in de bedragen die worden gevraagd voor content producten en strategie. Ik kan goed uitleggen waarom het werken met ons bureau een stuk goedkoper is. Het begint met onze in-house productie. Met …

Lees verder…

Waarom zou je investeren in een relatiemagazine?

Een paar jaar geleden was de algemene teneur vrij duidelijk: print was op sterven na dood. Zelden zaten voorspellingen er zo naast! Want uit diverse onderzoeken blijkt dat mensen print nog steeds waarderen. Een printmagazine wordt langer en intensiever gelezen dan een online magazine. Voor veel mensen is bladeren door een mooi tijdschrift echt een …

Lees verder…

Is je bedrijf online zichtbaar?

Wanneer mensen veel binnen zitten is social media een goed communicatiemiddel om snel en effectief je boodschap over te brengen. Je kunt je klanten nog steeds bereiken, zelfs in hun woonkamer. Zichtbaar blijven als merk is nu belangrijk. Twee maanden na de grote uitbraak is er een onderzoek gedaan in China. Een van de onderdelen …

Lees verder…

Meer weten?

Neem contact met ons op, of kom langs!