Google weet alles van je.

Vroeger had je nog meerdere zoekmachines zoals Ilse, Altavista en startpagina. Een aantal hiervan bestaan nog wel, maar al jaren is Google de belangrijkste en meest gebruikte.

Google weet heel veel van ons en voor sommige is dat bedreigend. Maar vreemd genoeg gebruiken we bewust of onbewust toch meerdere diensten van Google. Denk aan Gmail, Google maps, Streetview of YouTube. Ja, ook YouTube is van Google. Is het erg dat Google zoveel van ons weet? Ja en nee. Ik denk dat Google het zich niet kan veroorloven om data te laten lekken en waarschijnlijk zijn ze dus het allerbeste in het beschermen van data. Kijk wat er gebeurde met Facebook nadat ze gegevens van 87 miljoen gebruikers aan Cambridge Analytica verkochten. Na het lekschandaal heeft Facebook een flinke deuk opgelopen. Gebruikers gingen massaal over naar Instagram. Nu is Instagram ook van Facebook. Dus het maakt eigenlijk niet uit. In ieder geval heeft het wel geresulteerd dat Zuckerberg uitkijkt om nog een keer zo’n grote fout te maken.

Hoe werkt het?
Voor een marketeer is deze informatie natuurlijk geweldig. Je kunt heel precies targetten op je affiniteitsdoelgroepen waardoor je advertentie gezien wordt door de mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product.

On demand
Een belangrijke groep kijkt tegenwoordig on demand. Zeker jongere mensen kijken wanneer het hun uitkomt Netflix, Disney of YouTube. Ook op deze trend speelt Google in met commercials op YouTube. Korte advertenties van 6 seconden getarged op jou doelgroep die je niet kunt onderbreken en zelfs langere commercials die je eerder kunt onderbreken. Google is zo overtuigd van de targeting op jouw doelgroep dat je pas hoeft te betalen als de prospect je hele commercial afkijkt of minimaal 30 seconden heeft gekeken.

TV Commercial
Natuurlijk is er een grote groep mensen die nog televisie kijkt en voor Fastmoving consumer goods is het nog steeds een uitstekend medium. Zeker als het een product is dat in principe iedereen wel wil kopen. En ook hier kun je targetten door te kiezen in welk programma je wilt adverteren. Maar je budget moet wel substantieel groter zijn.

Wil je van gedachten wisselen en zien wat wij allemaal al van jou weten maak dan een afspraak voor een kop koffie.

Meer blogs:

Stilte voor de storm.

Alle Nederlanders die een coronavaccin willen, kunnen begin juli minimaal éénmaal geprikt zijn, mits de verwachte leveringen doorgaan. Dat heeft corona-minister Hugo de Jonge gezegd. Nu is er weer een probleem met het AstraZeneca-vaccin, maar volgens de Jonge hoeft dit geen vertraging op te leveren. Als dat zo is, betekent het dat het virus langzaam …

Lees verder…

Marketing in Coronatijd.

Marketing in Coronatijd

Het zijn rare tijden. Sommige bedrijven hebben door Covid een omzetdip variërend van 10 tot 100 %. Andere bedrijven hebben het juist ongekend druk en draaien tot 30% meer omzet. Als je naar de foodsector kijkt zijn de verschillen heel duidelijk. Alles wat horeca of catering gerelateerd is draait 20 tot 100% minder omzet. Ga …

Lees verder…

Haal het meeste uit je budget.

Laatst vroeg een klant aan mij waarom ze bij ons aanzienlijk minder betaalt dan bij haar vorige reclamebureau. Ik zie vaak enorme verschillen in de bedragen die worden gevraagd voor content producten en strategie. Ik kan goed uitleggen waarom het werken met ons bureau een stuk goedkoper is. Het begint met onze in-house productie. Met …

Lees verder…

Meer weten?

Neem contact met ons op, of kom langs!